İstanbul Şubemiz, Avcılar`daki Yaya Üst Geçidinde yaşanan göçmeyle ilgili inceleme yaptı İstanbul Şubemiz, 3 Eylül 2014 tarihinde Avcılar`da meydana gelen yaya üst geçidinin çarpma sonucu göçmesiyle ilgili inceleme yaptı ve göçmeyle ilgili önerilerini kamuoyuyla paylaştı. İnceleme ve gözlem sonuçları şöyle: İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi`nin Yerinde Yapılan Gözlemler ve İnceleme Sonuçları: Topkapı-Büyükçekmece istikametinde hareket halinde olan silo tipi damperli aracın damperinin açılması suretiyle önce yol yönlendirme tabelalarına ardından yaya üst geçidinin kirişine çarpması sonucu kaza meydana gelmiştir. Aynı üst geçitte kısa zaman önce yine kamyon damperinin açılması sonucu benzer bir kaza yaşanmıştır. Yaya üst geçidi çelik kiriş ve kolonlardan oluşan 3 açıklıklı bir köprü niteliğindedir. Hareket halindeyken aracın damperi açılmış ve köprünün orta açıklığındaki kirişe çarpmıştır. Çarpma sonucunda orta açıklıktaki çelik kiriş kolonlarla olan bağlantı noktalarından bir bütün olarak kopmuştur. Yaya üst geçidinin uç açıklıklarında bulunan kirişlerde herhangi bir göçme olmamıştır. Olayda ölü ve yaralanmalar olmuştur. Enkaz kaldırma çalışmaları sırasında yapılan gözlemlerde iş güvenliği tedbirlerinin alınmadığı ve bu konuda eğitimsiz olunduğu açık bir şekilde görülmüştür. Üst geçidin hasar alan fakat göçmeyen uç açıklıklardaki kirişlerinin altında hala vatandaşların merakla olayı izledikleri görülmüştür. Sonuç olarak; · Yapılan gözlemler neticesinde darbe sonucu oluşan göçmenin projelendirme hatalarından kaynaklanabileceği, imalattan kaynaklanabileceği ya da kullanılan malzemenin standartlara uygun olmamasından kaynaklanabileceği düşünülmektedir. Aynı yerde benzer bir olayın geçmişte yaşanmış olması ders alınmadığını ortaya koymaktadır. · Enkaz kaldırma çalışmaları sırasında yeterli güvenlik önlemlerinin alınmaması ikinci bir kazaya davetiye çıkarır niteliktedir. · Bu olay göstermiştir ki bu tip yapıların projelendirilmesi ve imalatı uzman teknik ekipler tarafından yapılmalıdır. Kaynak ve montaj ustalarının bile eğitimli ve sertifikalı olmaları gerekmektedir. · Yapılan gözlemlerde dikkat çekici olan bir unsur da üst geçit ayaklarının herhangi bir çarpmaya karşı korumasının olmadığıdır. |