ANA SAYFA   İLETİŞİM   WEBMAIL   SİTE HARİTASI   ARAMA   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ TMMOB

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

13 ARALIK 2024, CUMA   

3

ADANA ŞAKİRPAŞA HAVALİMANI KAPATILAMAZ, RANTA KURBAN EDİLEMEZ

    Yayına Giriş Tarihi: 16.08.2024 00:00   Güncellenme Zamanı: 16.08.2024 14:54:36  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 16.08.2024 14:55:03

TMMOB Adana İl Koordinasyon Kurulu, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası İle birlikte Şakirpaşa Havalimanının önünde, Adana Şakirpaşa Havaalanının yolcu taşımacılığına kapatılma kararı konusunda bir basın açıklaması gerçekleştirdi.

Adana Şakirpaşa Havalimanı Kapatılamaz, Ranta Kurban Edilemez

TMMOB Adana İl Koordinasyon Kurulu, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası İle birlikte Şakirpaşa Havalimanının önünde, Adana Şakirpaşa Havaalanının yolcu taşımacılığına kapatılma kararı konusunda bir basın açıklaması gerçekleştirdi.

ADANA HAVALİMANI RANT UĞRUNA KAPATILAMAZ!
Uzun yıllardır devam eden ve kamuya verdiği zarar neredeyse telafi edilemez noktalara gelen yap-işlet-devret proje modeli, iktidar tarafından ısrarla sürdürülmektedir. Hasta ve yolcu garantili projelerle, kamunun sırtındaki yük artık taşınamaz bir hale gelmiştir. İktidar bir yandan "Kamunun cebinden bir kuruş çıkmadan yapılacağı ve hizmet vereceği" iddia edilen hastaneler, köprüler ve havalimanları için ihaleler düzenlerken, diğer taraftan garanti yolcu ve hasta bedellerini özel şirketlere ödeyebilmek için halkın vergi yükünü daha da arttırmaktadır. Bu modelin kimin yararına olduğu tartışmalıdır ancak kamu yararına olmadığı apaçık ortadadır.

Bugün Akdeniz`in iki önemli şehrinin gündeminde olan yap-işlet-devret projesi, Çukurova Havalimanı`dır. Adana ve Mersin`in nüfus yoğunluklarına baktığımızda, iki şehrin en yoğun bölgelerinden kilometrelerce uzakta inşa edilen Çukurova Havalimanı`nın yeri ciddi ulaşım sorunları yaratmaktadır. Toplu taşıma altyapısının, toplam 6 milyonu bulan iki şehrin nüfusuna yeteceğini düşünmek büyük bir yanılgıdır. Çukurova Havalimanı için seçilen arazinin Akdeniz`in tarıma elverişli toprakları üzerinde olması, iktidarın yerli olduğu iddia edilen tarım politikalarının samimiyetini bir kez daha sorgulatmaktadır.


Göçmen nüfusuyla beraber 3 milyona yakın insanın yaşadığı Adana`mızda, hali hazırda 2023 yılında 4 milyondan fazla insanın kullandığı mevcut havalimanını kapatmak, akla ve bilime aykırıdır. Yıllar içinde kullanımı daha da artan mevcut havalimanımızın büyütülmesi gerektiği ortadayken, kapatma kararının mantıklı bir açıklaması olamaz.


1937 yılında hizmete açılan Şakirpaşa Havalimanı, Türkiye`nin halen kamu hizmetinde olan en eski havalimanıdır. Ayrıca tek şehir havalimanı unvanını da taşımaktadır. Havalimanları arasında ulaşımı en kolay havalimanıdır. Şakirpaşa Havalimanının kapatılması veya pasife alınması tarihsel süreç açısından da sakıncalıdır. Adana` ya ait olan bu yapının hizmet vermeye devam etmesi gereklidir.


Kamu tasarruflarının gündemde olduğu bu süreçte, iktidarı aktif ve yoğun bir şekilde kullanılan Şakirpaşa Havalimanı`nı kapatma kararından vazgeçmeye; şehirlerimizin gereksinimlerini planlarken meslek odalarımızın bilimden, teknikten ve halktan yana çözümlerine kulak vermeye davet ediyoruz.


Okunma Sayısı: 10

Tüm e-Bülten Haberleri »

Sayfayı Yazdır

   

Key Yazılım Çözümleri A.Ş.

TMMOB İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI
NECATİBEY CADDESİ NO:57 KIZILAY-ANKARA
TEL : +90 312 294 30 00   FAKS : +90 312 294 30 88
e-POSTA : imo@imo.org.tr